El portal públic del Sector Agroalimentari d’Osona i el Lluçanès

I aquest servei, perquè és important?

Les normatives i tràmits són passos a acomplir per obtenir algun objectiu que us permetrà vehicular una proposta o futur projecte. N’hi ha de diverses tipologies i depenen de diferents organismes. És bo conèixer els més destacats que afecten al sector agroalimentari i tenir clar quin és el procediment a seguir.

Per on començo?

A continuació t’expliquem alguns dels tràmits més habituals i t’expliquem resumidament com poder-los gestionar.

ITINERARI DE TRÀMITS

1. Registres sanitaris

Qualsevol establiment de Catalunya que es dediqui a activitats alimentàries ha de sol·licitar la inscripció en el registre oficial que correspongui en funció de la seva activitat.

Si vols més informació:

  • Explicació sobre els requisits i tràmits per posar en marxa un obrador agroalimentari.
  • En aquest enllaç podràs conèixer quin tipus de registre necessitareu en funció del tipus d’establiment agroalimentari que sigueu.

2. Jove incorporació

Si tens entre 18 i 40 anys, pots sol·licitar  l’ajut de primera instal·lació de joves agricultors/res per crear la teva empresa agrària.

Consulta aquesta fitxa si vols conèixer els requisits i les condicions de l’ajut.

3. Punt PAE

El Punt PAE, és el punt d’atenció a l’Emprenedor i té per finalitat facilitar la creació de noves empreses, a través de la prestació de serveis informàtics, tramitació de documentació, assessorament, formació i suport al finançament empesarial.  

En els punts PAE et poden oferir: 

  • Serveis d’informació i assessorament als emprenedors en la definició de les seves iniciatives empresarials i durant els primers anys d’activitat de l’empresa. 
  • El tràmit administratiu de constitució de l’empresa, a través del Sistema de Tramitació Telemàtica (STT) del CIRCE (Centro de Información y Red de Creación de Empresas),  per obtenir el Document Únic Electrònic (DUE)  

Pots consultar aquí els punts PAE que existeixen. 

Creacció és un d’aquests punt PAE (Punt d’Atenció a l’Emprenedoria) on podràs tramitar l’alta de la teva empresa (a Hisenda i Seguretat Social), tant si ets  autònom/a com societat mercantil. Pots  demanar hora per tramitar la teva alta aquí.  

4. Reempresa

Reempresa és un mercat de compravenda de petites i mitjanes empreses de Catalunya. És un nou model d’emprenedoria que fomenta la continuïtat d’empreses que són viables econòmicament i cerquen un relleu en la propietat i direcció.  

A la comarca d’Osona disposem de  3 centres locals de Reempresa:  

  • Creacció
  • Ajuntament de Centelles 
  • Ajuntament de Manlleu.  

Si ets propietari d’un negoci i tens intenció de traspasar-lo o bé ets un emprenedor/a i busques un projecte empresarial en cessió, vine a un punt Reempresa.  T’ajudarem en els tràmits de cessió de la teva empresa, o en la recerca d’un projecte empresarial que t’ encaixi.  

Més informació clicant aquí

5. CCPAE

El Consell Català de la Producció Agrària Ecològica és l’òrgan que regula la certificació ecològica a Catalunya i que permet oferir oferir una garantia suficient als consumidors. 

En les fitxes tècniques i divulgatives que ha elaborat la Unitat de producció Agroalimentària Ecològica podràs consultar els requisits aplicables segons el vostre sector. 

I en aquesta secció de tràmits en línia trobaràs la informació sobre com procedir.  

Més informació clicant aquí.

I nosaltres, com et podem ajudar?

Disposem d’una base d’experts sectorials que et poden acompanyar en aquests i d’altres tràmits. Contacta’ns i t’informarem de com gestionar-ho.